Scooter modellen die meest in trek zijn

Dit is een van de meest populaire 50cc scooters in het laatste decennium, en het is gemakkelijk te zien waarom.

De esthetiek spreekt de overwegend jonge markt aan waarop scooters zijn gericht, en de betrouwbaarheid en bouwkwaliteit van deze motoren zijn welbekend.

Nieuw voor 2021 zijn de 13-inch wielen, de scherpe styling en kleurstellingen, en het digitale LCD-display.

Met zijn Euro 4-motor met brandstofinspuiting is dit een pittige kleine runaround met een behoorlijk grote brandstoftank en opbergruimte.

De zitpositie, de besturing en de schokdempers voelen allemaal goed aan – bochten nemen is leuk en responsief. Deze auto is gericht op jongere, sportievere types en levert goed werk met de juiste looks en een leuke rit.

De Aerox R is waarschijnlijk de leukste 50cc-scooter die je tegenwoordig kunt kopen. Het lichtgewicht chassis, de telescopische voorvork en de 13-inch wielen zorgen voor een responsieve, gemakkelijk te besturen ervaring.

Yamaha heeft de nodige ervaring op het gebied van kleine scooters om dit soort unieke ideeën te creëren.

De Aerox R is geen goedkope machine, maar het is een genot om naar te kijken en op te rijden.

Een indrukwekkende, vloeistofgekoelde motor betekent soepele, betrouwbare Yamaha-prestaties – belangrijk voor sommige mensen die alles uit die 50 cc proberen te persen wat ze kunnen.

We houden van de oplopende achterkant en de algemene vorm en het karakter van het koetswerk. De vorige generaties van de Aerox hadden geen passagierszadel. Deze keer is er een apart kussen voor de passagier.

De Sym Jet, een bijna alomtegenwoordig verschijnsel in zijn thuisland Taiwan, is een no-frills forens, geprijsd om te concurreren met kleinere Chinese merken, maar met alle kenmerken van de Taiwanese productie.

Tip: https://www.fastfuriousscooters.nl/elektrische-driewielers/

Sym’s eerste pogingen tot brandstofinjectie van meer dan tien jaar geleden hadden aanvankelijk wat problemen, maar inmiddels hebben ze de kunst verfijnd en een superzuinig brandstofinjectiesysteem voor deze scooter ontwikkeld.

Deze staan op hun thuismarkt bekend om hun betrouwbaarheid en zuinigheid, en in het laatste decennium is de Europese markt ook meegegroeid. Sym heeft nu een goede vertegenwoordiging hier in het Verenigd Koninkrijk en biedt een uitgebreide garantie op hun producten.

De esthetiek van de Jet kan worden omschreven als “conservatief sportief”. Hij zal waarschijnlijk geen prijzen winnen voor zijn uiterlijk, maar heeft een goede opbergruimte en biedt een degelijke bescherming tegen de elementen.

Als je op zoek bent naar iets meer Vespa-geïnspireerd, kijk dan eens naar Sym’s Fiddle model – ook verkrijgbaar in het Verenigd Koninkrijk als 50cc.

Aprilia is internationaal bekend om zijn sportieve successen in de jaren 70, 80 en 90. En hoewel ze nog steeds lichtgewicht sportfietsen maken, is hun focus de laatste jaren meer algemeen geworden.

De SR 50 scooter voelt aan als de ouderwetse Aprilia in die zin dat hij uniek is in zijn visie en uitvoering. Het is niet eenvoudig om een 50cc scooter er uit te laten zien alsof hij in dezelfde familie thuishoort als een circuit race machine, maar dat is wat hier is bereikt.

Dit ontwerp wijkt niet te veel af van het laatste grote herontwerp van de SR-serie in 2008 en behoudt de geïntegreerde lamp en richtingaanwijzers met een omhullende voorkuip die er goed uitziet en je droog zou moeten houden.

En het is niet alleen het uiterlijk dat sportief is. Voor zijn grootte voelt de SR echt plezierig aan, hij moedigt je aan om laag de bochten in te gaan en gas te geven. Als je de sportiefste 50cc moet hebben die er is, dan is het tussen deze en de Piaggio NRG

De Typhoon is een model dat al zo’n twintig jaar wordt getest en geüpdatet. Dit is een van de eerste “robuuste” alternatieven voor de sportscooter die een tijdje geleden populair werd.

Uitgelicht: https://www.fastfuriousscooters.nl/elektrische-scooter/

In plaats van te proberen er snel en krachtig uit te zien, koos deze fietsstijl voor grove banden, een blootgesteld frame, een grote wielruimte en negatieve ruimte om zijn look te creëren. We houden eigenlijk wel van deze stijl, en de Typhoon is een van de beste voorbeelden (de oude Yamaha BWS en Honda Zoomers zijn misschien andere kanshebbers).

Het is een stijlvolle en leuke optie, met een Euro 4-tweetakt-ééncilinder die een pittige, betrouwbare rit produceert. De opbergruimte onder de zitting is vrij goed, en de Typhoon voelt comfortabel aan voor zijn categorie, met een fatsoenlijke zitting en een comfortabele zitpositie.

Een aantrekkelijke scooter voor een redelijke prijs.